Dědictví aneb Jak Helena ke štěstí přišla

Knihy C.D.Payna si získali moji oblibu v dobách mého dospívání. Tehdy mezi mladými kolovaly první díly jeho dnes již kultovní série Mládí v hajzlu a neminuly ani moje já. Od té doby si rád přečtu i další příběhy tohoto jistě zajímavého autora, který, ač není zrovna nejmladší, umí se nejen vcítit do role vzdorujícího pubescenta (viz Mládí v hajzlu), ale jak dokládá v mnou právě dočtené knize i do života matky tří téměř dospělých dětí a manželky, která se snaží dostat z okovů nefungujícího manželství.

 

 

 

Chřipka je sice nepříjemně věrná přítelkyně, ale mně jednou za čas umožňuje přečíst si knihy, na které bych jinak neměl čas a to i přestože jsem se rozhodl věnovat čtení více chvil svého života nežli dříve tím, že ukrojím z doby, kterou jinak trávím trénováním svých jater v hospodském prostředí.

 

U knihy Dědictví je tomu nejinak. Aktuálně ležím s chřipkou v posteli a tak přelouskávám jednu knihu za druhou. Tento knižní titul jsem si dovezl jako jeden z úlovků loňského knižního veletrhu v Havlíčkově Brodě a nutno říci, že jsem jím byl mile překvapen.

 

Kniha totiž nejen obsahuje můj oblíbený Paynovský humor, ale mám takový pocit, že je ho v této publikaci přesně tak akorát, aby to bylo únosné a tudíž byl děj, ač s lehkou nadsázkou, uvěřitelný a přirozený. Zároveň je ale protkán tajuplným příběhem, v němž hlavní hrdinka hledá svoje rodové kořeny a pravdu o spojení jejích předků s autorkou jí oblíbených románů.

 

V knize Dědictví, jak jsem již výše uvedl, se seznámíte s deníkem ženy v domácnosti jménem Helena, žijící poměrné fádní a průměrný život americké ženy setrvávající v manželství se suchým právníkem, který sex vyměnil za golf. Helena je zároveň matkou tří poměrně nesnesitelných polodospělých a dospělých potomků. Jednoho dne ale zdědí dům po zesnulé tetičce a to jí změní zásadně život.

 

Když se tuto nemovitost totiž rozhodne připravit a zvelebit pro případný prodej získá možnost jak utéci z okovů otroka domácnosti. A tak během těchto zvelebovacích prací tráví čas především čtením teenagerovských románů svého mládí od své oblíbené autorky a užíváním si nově nabitého volna, což ji kompletně promění život, umožní ji seznámit se s novými i starými muži jejího života a následně tak dospět k rozvodovému řízení a realizování nového vztahu. Celým příběhem se pak prolíná jakýsi téměř detektivní příběh, v němž Helena zjistí jistou spojitost své rodiny a zděděného domu s tajnůstkářským životem autorky zmíněných románů a snaží se dopátrat pomocí svého nového přítele a dalších osob, jak to vlastně všechno bylo. Tento fakt tak dělá z knihy velmi čtivou publikaci, která dle mého patří k těm lepším věcem, které C.D.Payne napsal.

 

PS:

Nebavily mě jeho Americké krásky...

 

 

Profil knihy:

http://www.databazeknih.cz/knihy/dedictvi-aneb-jak-helena-ke-stesti-prisla-149764

 

 

 

 

Autor: David Havlíček | pátek 3.1.2014 23:26 | karma článku: 5,73 | přečteno: 408x
  • Další články autora

David Havlíček

Tak a je tu rok 2015

Vánoce jsou za námi a nový rok 2015 už se stihl poměrně rychle rozeběhnout. Dlouho jsem neblogoval. Chtělo se mi, i nápady jsem měl, dokonce mnoho, nevěděl jsem, co si vybrat dřív, tak jsem raději zvolil vyčkávací taktiku a nenapsal jsem nic. Možná i pro nedostatek času, protože poslední dobou toho dělám čím dál více, rozjíždím různé nové projekty a zároveň jsem k novým projektům zván.

20.1.2015 v 1:28 | Karma: 6,33 | Přečteno: 254x | Diskuse| Ostatní

David Havlíček

Betlémy ze dřeva

Vánoce, vánoce přicházejí, respektive už jsou zase tady! A to znamená, že s nimi přichází i každoroční zvyky a výzdoba, k níž samozřejmě patří i umělecké ztvárnění Svaté rodiny - vánoční betlémy.

5.12.2014 v 16:23 | Karma: 0 | Přečteno: 286x | Diskuse| Ostatní

David Havlíček

Dřevěné betlémy

Když sem byl malý, rád sem obdivoval betlémy. Byly přítomné doma i ve všemožných kostelech. Ani muzea nezůstavala pozadu. Vždycky takhle o Vánocích, k nimž patří, se objevovaly na zmíněných místech. Nejvíce jsem měl rád ty, které byly ručně tvořené, třeba i po generace. Tu zdlouhavou práci šikovných rukou lidí, kteří chtěli potěšit své blízké, to nešlo nemít rád. Dřevěné ručně vyráběné betlémy mají své kouzlo a umí dotvořit atmosféru Vánoc.

13.11.2014 v 15:08 | Karma: 8,45 | Přečteno: 412x | Diskuse| Ostatní

David Havlíček

Sháníte dárek k vánocům? Co třeba stříbrný či ocelový šperk?

E-shop Darkont.cz vznikl na začátku roku 2009 a od té doby je jeho nabídka neustále rozšiřována. V současnosti nabízí několik tisíc druhů šperků i jiného zboží. Hlavní část nabídky je tvořena šperky z ušlechtilé oceli a stříbra, ovšem lze zde najít i bižuterní šperky či umělecké skvosty jako ručně vyřezávané betlémy nebo loutky, kovářské výrobky a mnoho dalšího.

6.11.2014 v 19:30 | Karma: 4,30 | Přečteno: 157x | Diskuse| Ostatní

David Havlíček

Národní cirkus Jo-Joo ode dneška v Jihlavě...

Včera mi volal kamarád, který ví, že cirkusový svět je můj koníček. Tázal se: "Ahoj Davide, je v Jihlavě teď nějaký cirkus?" Odpověděl jsem kladně, vysvětlil který cirkus tam stojí a ptal se ho proč to chce vědět. "No víš, viděl jsem teď nějakého pána, jak vede po ulici tygra jen tak na vodítku. Tak jsem chtěl zjistit, jestli mi už hrabe nebo ne?" Uklidnil jsem ho, cirkus Jo-Joo to má jako součást prezentace, principál cirkusu Jaromír Joo je zkušený drezér a svým svěřencům tak bezmezně věří a má je tak poslušné, že s nimi může chodit bez obav po ulicích města mezi lidmi. A nejen to, tím velká show cirkusu Jo-Joo ani zdaleka nezačíná...

22.10.2014 v 12:30 | Karma: 7,79 | Přečteno: 812x | Diskuse| Ostatní

David Havlíček

Já a moje poezie

Tento pátek se v klubu Zámecká Rychta v Polné u Jihlavy koná autorské čtení básníků z Polné a blízkého okolí, kde mimo jiné autory, budu předčítat také svoji poezii. Pokud tedy nemáte v tento den nic na práci, budu rád, když se zastavíte a přijdete si poslechnout něco z toho, co jsem za předešlá léta v oblasti poezie stvořil. Kamarád, který pro tuto akci, chystá nějakou tiskovinu, mě požádal, abych mu poslal nějaké ukázky z tvorby, které nemám v plánu na akci přednést, aby je do této tiskoviny použil. Rozhodl jsem se tyto kousky, nejen poslat jemu, ale podělit se o ně také zde na svém blogu. Tady jsou.

20.10.2014 v 15:14 | Karma: 5,79 | Přečteno: 184x | Diskuse| Ostatní

David Havlíček

Ukázka z mojí rozepsané knihy - o mém boji sám se sebou

Od minule jsem nezačal žít zdravě, právě naopak. A je to tak hrozný, že poruším i mojí proklamaci z minulého deníkového zápisu, že už tu nebudu psát o tom, jak se můj životní styl nelepší a napíšu, co se mi děje, respektive jak jsem to zas posral.

20.10.2014 v 14:59 | Karma: 0 | Přečteno: 47x | Diskuse| Ostatní

David Havlíček

Rockmag.cz Fest 2014

Již dnes v pátek se koná v Polné v klubu Zámecká Rychta už po čtvrté tradiční podzimní party k oslavě narozenin mého hudebního portálu Rockmag.cz - kterému je letos už 8 let. A tak bych vás, čtenáře mého blogu, chtěl pozvat, pokud nevíte, co s dnešním večerem, přijedťe na tuto malou, ale jistě zajímavou hudební akcičku.

17.10.2014 v 1:27 | Karma: 4,64 | Přečteno: 202x | Diskuse| Pozvánky, akce

David Havlíček

Co bude dále?

Tak podzim už je v plném proudu a přede mnou se nachází spousta úkolů, cílů a plánů, které bych rád v podzimních měsících stihl realizovat nebo na nich započal práci. Je to jistě dobře. Znamená to cestu vpřed a důvod ráno vstát. Je hezké mít něco před sebou...

30.9.2014 v 2:24 | Karma: 4,39 | Přečteno: 377x | Diskuse| Ostatní

David Havlíček

Borůvky Petra Vlacha

Petr Vlach je Poleňák, jako já. Kromě mnoha jiných aktivit v různých oblastech lidské činnosti je také aktivním malířem, čemuž se věnuje již řadu let, dá se říci, že v podstatě od dětství. Jeho aktuální uměleckou tvorbu již nějaký čas sleduji a protože fandím každému kreativnímu člověku ve svém okolí a jeho obrazy se mi líbí, rozhodl jsem se jej podpořit umístěním informativního článku o jeho připravované výstavě v jihlavském hotelu Gustav Mahler zde na svém blogu.

30.9.2014 v 0:35 | Karma: 5,11 | Přečteno: 213x | Diskuse| Ostatní

David Havlíček

Darkont.cz - šperky ze stříbra, šperky z oceli a jiné věci, než-li šperky

V roce 2009 jsem na internetové adrese Darkont.cz založil e-shpo, který je zaměřen především a hlavně na prodej kvalitních šperků z ušlechtilé oceli a stříbra Ag 925 / 1000. Ovšem e-shop se zabývá i celou řadou dalších odvětví, prodejem dárkových předmětů i umělecké tvorby. Poďte se tedy prosím mrknou na téměř kompletní nabídku e-shopu... 

30.9.2014 v 0:16 | Karma: 0 | Přečteno: 42x | Diskuse| Ostatní

David Havlíček

Ještě dejchám

ale přibrzdím, jinak mě to semele. Přes léto jsem se stal konzumentem téměř nelidským, má kreativita šla dost dolů a pracovitost se dostavovala velmi nepravidelně a vlastně i nedobrovolně, viz můj předchozí zápis tady na blogu. Denně pivo, dlouhý spánek, hodně nezdravého jídla, hodně cigaret... a sem tam něco udělat.

19.9.2014 v 12:55 | Karma: 0 | Přečteno: 51x | Diskuse| Ostatní

David Havlíček

Žiju teď jak prase a rochním si v tom

Včera jsem seděl do 5 do rána v hospodě, před tím byl na letním kině a celý den se toulal po Třebíči. Mám léto rád a užívám si to. Žiju teď téměř nadpozemsky bohémsky – co den, to zážitek. Někdy je jich tolik, že se mi nestíhají ukládat v hlavě, denně vyhulím od kráby vejš a piv dám aspoň pět, rumy nepočítám... už to trvá přes měsíc...

24.7.2014 v 13:45 | Karma: 0 | Přečteno: 68x | Diskuse| Ostatní

David Havlíček

Středověké hry na hradě Roštejně 5.7.2014

Abych toho nedělal málo, založil jsem s kamarádem v loňském roce Uměleckou agenturu s názvem Kašpaři. Jejím úkolem je a bude kromě zastupování umělců a nabízení různých služeb v oblasti kultury také pořádání vlastních akcí. Moje osobní ambice a pracovní nasazení se tak nyní nejvíce soustřeďují na Středověké hry na hradě Roštejně nedaleko měst Telč a Třešť, které budeme dělat již za necelý měsíc - tedy 5.7.2014 a jak jistě tušíte půjde o akci nabízející zajímavý program pro celou rodinu od kejklířů přes šermířské vystoupení, interaktivní divadélko, orientální tance až po hrad rockovou hudbu Quanti Minoris. Asi nemusím psát, že všichni zde působící čtenáři Idnesu jste zváni a budeme se na vás těšit. Máte-li zájem, pojďte se na akci Středověké hry na hradě Roštejně podívat nyní blíže v bodech...

12.6.2014 v 17:42 | Karma: 6,57 | Přečteno: 412x | Diskuse| Kultura

David Havlíček

Napsat či nenapsat knihu? To je otázka...

Mám takový dar. Sednu si k PC, zapnu textový editor a ještě ani nevím, co budu psát. Začnu něco ťukat do klávesnice a slova i věty mi naskakují sami od sebe a ještě k tomu docela rychle. Téma psaného článku mě napadne až během onoho psaní. Výsledek je ovšem většinou poměrně slušnej a když už nic, často to má alespoň hlavu i patu. A nepíšu vám to tu jen proto, že bych se chtěl chlubit. Samozřejmě, můj psací dar nefunguje vždycky, zažil jsem mockrát, že moje můza na mě z vysoka kálela, zřejmě někde obtahovala jiného psavce, ale většinou mi je věrná. Někdy si říkám, zda bych ji neměl využít lépe.

22.5.2014 v 17:47 | Karma: 5,75 | Přečteno: 261x | Diskuse| Ostatní

David Havlíček

Blogování, sociální sítě a zpětná vazba

Pamatujete si časy, kdy měl blog skoro každý? Kdy každá třináctiletá slečna či vesnický jouda psali své postřehy ze života na svém blogu. Udělali pár zápisků a skončili, protože se jim nedostávalo zpětné vazby v podobě dostatečné odezvy čtenářů, případně odezva nebyla tak kladná, jak si představovali? Tak ta doba je zřejmě dávno pryč. Většina méně kreativních lidí toužících po internetové interakci s okolím přesedlala jen na sociální sítě, kde místo vytváření složitých vlastních autorských textů stačí vzít cizí výtvor, hodit si ho na zeď a čekat na "lajky" a "komenty".

21.5.2014 v 17:01 | Karma: 8,46 | Přečteno: 402x | Diskuse| Ostatní

David Havlíček

Schválnosti počasí

Je sice super, že je konečně hezky, ale já se z toho počasí raduji jen na půl. Nejvíce se totiž vždycky těším na víkend, kdy vyjíždím, nekoliduje-li mi to s něčím jiným, prodávat se svým stánkem na trhy, poutě či jiné podobné akce do blízkého i širokého okolí. Ale všichni víme, jak bylo o předešlém víkendu, že?

20.5.2014 v 18:12 | Karma: 5,37 | Přečteno: 267x | Diskuse| Ostatní

David Havlíček

Návštěva jihlavské Laser Game Arény

Abych dělal i něco jiného, než vysedával u PC nebo v hospodě a učinil tak něco pro své zdraví, inicioval jsem nedávno mezi přáteli výlet do jihlavské Laser Game Areny. Souhlasili. A my jej včera realizovali. Můj poznatek: Kdyby přišla válka, tak nepřežiju.

20.5.2014 v 16:58 | Karma: 6,14 | Přečteno: 402x | Diskuse| Ostatní

David Havlíček

Restart

Začátkem roku jsem měl docela slušně nakročeno k tomu žít zdravěji a možná i plnohodnotněji. Můj předposlední článek zde na Idnesu se jmenoval 20 dní bez cigaret a já se v něm radoval, že 20 dní nekouřím. Jenže to se psal leden a od tý doby už to dávno není pravda. Jsem v tomto směru celkem ho**do - když mi není úplně nejlíp, chci žít zdravě a zpytuji svědomí, ale jakmile se "spravím" jedu znovu na plný koule. Dnes se mi dokonce povedlo přijít v osm ráno z hospody a věřte, že jsem nejenom dost kouřil, ale i pil. A jak jistě chápete, můj dnešek nebyl zrovna nejšťastnější a energií jsem taky neoplýval.

18.5.2014 v 22:45 | Karma: 6,96 | Přečteno: 408x | Diskuse| Ostatní

David Havlíček

Dead Daniels - Show

Dead Daniels je pražská kapela hrající svižný moderní rock ́n ́roll kombinovaný s hard rockem. Vznikla v roce 2009 a o rok později vydala album s názvem Tady žije Jack. Jelikož zpěvák a kytarista kapely ztělesněný v osobě Tommyho Wheelera psával pro Rockmag.cz a nějaký čas už se známe, byl jsem jím požádán, zda bych se nepodíval na zoubek také jejich aktuálně nově vydanému singlu s názvem Show, který bude tento čtvrtek také oficiálně pokřtěn v pražském Kainu.

16.3.2014 v 15:41 | Karma: 4,78 | Přečteno: 156x | Diskuse| Kultura
  • Počet článků 59
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 495x
provozovatel webových projektů, novinář

Seznam rubrik